Keeping In Touch with politics and other issues in Central Virginia .....The Virginia 22nd Senate District and The 6th Congressional District......Vote Democratic for a Better Future....Protect Your Benefits

Democratic Committee Meeting

AMHERST COUNTY DEMOCRATS on FACEBOOK

https://www.facebook.com/pages/Amherst-County-Democrats/152527151505151


The Arcive is located at the bottom of the page. There are over 300 issues of the Amherst County Virginia Democratic News available dating back to 2009. They are cataloged by Title, Month and Year. Thank You to Our 1,116,619 Visitors.


Friday, January 21, 2011

ACVDN Investigates Fox News and Americas Next President

There is a dream agenda being chased by Roger Ailes and Rupert Murdoch.     Ailes was a media consultant for Republican presidents Richard Nixon, Ronald Reagan, and George H. W. Bush, as well as Rudy Giuliani’s first mayoral campaign in 1989 so his republican leanings come as no surprise.      Ailes served as a political consultant for many Republican candidates during the 1960s, 70s and 80s.      His first such job was as media advisor for the Nixon campaign in 1968.      He returned to presidential campaigning as a consultant to Ronald Reagan.      Ailes is president of Fox News Channel and chairman of the Fox Television Stations Group.

Prices Store Virginia News, Amherst County
Roger's dream is to support, control and elect the first Fox News President of the United States of America.

Who is Rupert Murdoch?     I'll give you the short answer and then the long answer.     Rupert Murdoch is a wealthy dirtbag with no morals or concience and far right wing leanings and republican party sympathies.       Now (below his photo) the longer more accurate answer.
Ruritan Virginia News, Amherst County

In recent years, Australian-born billionaire Rupert Murdoch has used the U.S. government's increasingly lax media regulations to consolidate his hold over the media and wider political debate in America. Consider Murdoch's empire:    According to Businessweek, "his satellites deliver TV programs in five continents, all but dominating Britain, Italy, and wide swaths of Asia and the Middle East. He publishes 175 newspapers, including the New York Post and The Times of London.     In the U.S., he owns the Twentieth Century Fox Studio, Fox Network, and 35 TV stations that reach more than 40% of the country...His cable channels include fast-growing Fox News, and 19 regional sports channels.     In all, as many as one in five American homes at any given time will be tuned into a show News Corp. either produced or delivered."      But who is the real Rupert Murdoch?     As this report shows, he is a far-right partisan who has used his empire
explicitly to pull American political debate to the right.     He is also an enabler of the oppressive tactics employed by dictatorial regimes, and a man who admits to having hidden money in tax havens.     In short, there more to Rupert Murdoch than meets the eye.

In 2003, Rupert Murdoch told a congressional panel that his use of "political influence in our newspapers or television" is "nonsense." But a close look at the record shows Murdoch has imparted his far-right agenda throughout his media empire.
Sandusky Park Virginia News, Amherst County

MURDOCH THE WAR MONGER:     Just after the Iraq invasion, the New York Times reported,   "The war has illuminated anew the exceptional power in the hands of Murdoch, 72, the chairman of News Corp… In the last several months, the editorial policies of almost all his English-language news organizations have hewn very closely to Murdoch's own stridently hawkish political views, making his voice among the loudest in the Anglophone world in the international debate over the American-led war with Iraq."      The Guardian reported before the war Murdoch gave "his full backing to war, praising George Bush as acting 'morally' and 'correctly' and describing Tony Blair as 'full of guts'" for his support of the war.     Murdoch said just before the war, "We can't back down now – I think Bush is acting very morally, very correctly."    [New York Times, 4/9/03; Guardian, 2/12/03]    Sandy Bottom Virginia News, Amherst County

MURDOCH THE NEOCONSERVATIVE:     Murdoch owns the Weekly Standard, the neoconservative journal that employed key figures who pushed for war in Iraq.      As the American Journalism Review noted, the circulation of Murdoch's Weekly Standard "hovers at only around 65,000.     But its voice is much louder than those numbers suggest." Editor Bill Kristol  "is particularly adept at steering Washington policy debates by inserting himself and his views into the discussion."     In the early weeks of the War on Terror, Kristol "shepherded a letter to President Bush, signed by 40 D.C. opinion-makers, urging a wider military engagement."    [Source: AJR, 12/01]    Sardis Virginia News, Amherst County

MURDOCH THE OIL IMPERIALIST:     Murdoch has acknowledged his major rationale for supporting the Iraq invasion: oil.      While both American and British politicians strenuously deny the significance of oil in the war, the Guardian of London notes, "Murdoch wasn't so reticent.    He believes that deposing the Iraqi leader would lead to cheaper oil."      Murdoch said before the war, "The greatest thing to come out of this for the world economy...would be $20 a barrel for oil.     That's bigger than any tax cut in any country."      He buttressed this statement when he later said, "Once [Iraq] is behind us, the whole world will benefit from cheaper oil which will be a bigger stimulus than anything else."       [Guardian, 2/17/03]   Viking Fiord Virginia News, Amherst County

MURDOCH THE INTIMIDATOR:    According to Agence France-Press, "Rupert Murdoch's Fox News Channel threatened to sue the makers of 'The Simpsons' over a parody of the channel's right-wing political stance…In an interview this week with National Public Radio, Matt Groening recalled how the news channel had considered legal action, despite the fact that 'The Simpsons' is broadcast on sister network, Fox Entertainment.     According to Groening, Fox took exception took a Simpsons' version of the Fox News rolling news ticker which parodied the channel's anti-Democrat stance with headlines like 'Do Democrats Cause Cancer?'"    [Source: Agence France-Press, 10/29/03]
West Bethel Virginia News, Amherst County

MURDOCH THE NEWS EDITOR:     "When The New York Post tore up its front page on Monday night to trumpet an apparent exclusive that Representative Richard A. Gephardt would be Senator John Kerry's running mate, the newspaper based its decision on a very high-ranking source:  Rupert Murdoch, the man who controls the company that owns The Post, an employee said yesterday.   The Post employee demanded anonymity, saying senior editors had warned that those who discussed the Gephardt gaffe with other news organizations would lose their jobs."    [NY Times, 7/9/04]   West Briar Virginia News, Amherst County

Just as Fox claims to be "fair and balanced,"  Rupert Murdoch claims to stay out of partisan politics.      But he has made his views quite clear – and used his media empire to implement his wishes.      As a former News Corp. executive told Fortune Magazine, Murdoch "hungered for the kind of influence in the United States that he had in England and Australia"  and that meant "part of our political strategy [in the U.S.] was the New York Post and the creation of Fox News and the Weekly Standard."
ACV Democratic News

MURDOCH THE BUSH SUPPORTER:     Murdoch told Newsweek before the war, Bush "will either go down in history as a very great president or he'll crash and burn.     I'm optimistic it will be the former by a ratio of 2 to 1…One senses he is a man of great character and deep humility."    [Newsweek, 2/17/03]
Westview Virginia News, Amherst County


MURDOCH THE BUSH FAMILY EMPLOYER:     As Slate reports, Murdoch "put George W. Bush cousin John Ellis in charge of [Fox's] Election Night vote-counting operation:   Ellis made Fox the first network to declare Bush the victor" even as the New Yorker reported that Ellis spent the evening discussing the election with George W. and Jeb Bush.     After the election, Fox bragged that it attracted 6.8 million viewers on Election Night, meaning Ellis was in a key position to tilt the election for President Bush.    [Source: Slate, 11/22/00; New Yorker, 11/20/00]   ACVDN
Williamsburg Manor Virginia News, Amherst County

MURDOCH THE MIXER OF BUSINESS AND POLITICS: James Fallows of the Atlantic Monthly points out that most of Murdoch's actions "are consistent with the use of political influence for corporate advantage."     In other words, he uses his publications to advance a political agenda that will make him money.      The New York Times reports that in 2001, for example, The Sun, Britain's most widely read newspaper, followed Murdoch's lead in dropping its traditional conservative affiliation to endorse Tony Blair, the New Labor candidate.     News Corp.'s other British papers, The Times of London, The Sunday Times and the tabloid News of the World, all concurred.      The papers account for about 35% of the newspaper market in Britain.     Blair backed "a communications bill in the British Parliament that would loosen restrictions on foreign media ownership and allow a major newspaper publisher to own a broadcast television station as well a provision its critics call the 'Murdoch clause' because it seems to apply mainly to News Corp.     [Atlantic Monthly, 9/03; New York Times, 4/9/03]   ACVDN

MURDOCH THE NEW YORK CITY POLITICAL BOSS:   The Columbia Journalism Review reported that during New York Mayor Rudolph Giuliani's first term "News Corp. received a $20.7 million tax break for the mid-Manhattan office building that houses the Post, Fox News Channel, TV Guide and other operations. During Giuliani's 1997 reelection campaign, News Corp. was also angling for hefty city tax breaks and other incentives to set up a new printing plant in New York City. Most dramatically, Giuliani jumped in to aggressively champion News Corp. when it battled Time Warner over a slot for the Fox News Channel on Time Warner's local cable system…Three years into Giuliani's first term, veteran Village Voice political reporter Wayne Barrett asked Post editorial page editor Eric Breindel if the paper had run a single editorial critical of the administration; Breindel, he says, admitted it had not.     According to Barrett, the paper pulled off a perfect four-year streak" of not one critical editorial.    [Columbia Journalism Review, 6/98]   ACVDN


Rupert Murdoch thinks of himself as a staunch anti-communist.     But a look at the record shows that when his own profits are on the line, he is willing to do favors for the most repressive regimes on the planet.

MURDOCH THE DEFENDER OF REPRESSIVE REGIMES: The last governor of Hong Kong before it was handed back to China, Chris Patten, signed a contract to write his memoirs with Murdoch's publishing company, HarperCollins.      But according to the Evening Standard, when "Murdoch heard that the book, East and West, would say unflattering things about the Chinese leadership, with whom he was doing satellite TV business, the contract was cancelled. It caused a furor in the press - except, of course, in the Murdoch papers, which barely mentioned the story." According to BusinessWeek, internal memos surfaced suggesting the canceling of the contract was motivated by "corporate worries about friction with China, where HarperCollins' boss, Rupert Murdoch, has many business interests."     [Evening Standard, 8/13/03; BusinessWeek, 9/15/98]   ACVDN

MURDOCH THE APOLOGIST FOR DICTATORSHIPS:  Time Magazine reported that while Murdoch is supposedly "a devout anti-Soviet and anti-communist" he "became bewitched by China in the early '90s."    In an effort to persuade Chinese dictators that he would never challenge their behavior, Murdoch "threw the BBC off Star TV"  (his satellite network operating in China)  after BBC aired reports about Chinese human rights violations.     Murdoch argued the BBC "was gratuitously attacking the regime, playing film of the massacre in Tiananmen Square over and over again."      In 1998 Chinese President Jiang Zemin praised Murdoch for the "objective" way in which his papers and television covered China."    [Source: Time Magazine, 10/25/99]


MURDOCH THE PROPAGANDIST FOR DICTATORS:  While Murdoch justifies his global media empire as a threat to "totalitarian regimes everywhere," according to Time Magazine, Murdoch actually pays the salary of a top TV consultant working to improve the Chinese government's communist state-run television CCTV.     As Time notes, "nowadays, News Corp. and CCTV International are partners of sorts," exchanging agreements to air each other's content, even though CCTV is "a key propaganda arm of the Communist Party."    [Source: Time Magazine, 7/6/04]

MURDOCH THE ENABLER OF HUMAN RIGHTS VIOLATORS:      According to the LA Times, Murdoch had his son James, now in charge of News Corp.'s China initiative, attack the Falun Gong, the spiritual movement banned by the Chinese government after 10,000 of its followers protested in Tiananmen Square.     With Rupert in attendance, James Murdoch called the movement a "dangerous" and "apocalyptic cult" and lambasted the Western press for its negative portrayal of China's awful human rights record.     Murdoch "startled even China's supporters with his zealous defense of that government's harsh crackdown on Falun Gong and criticism of Hong Kong democracy supporters." Murdoch also "said Hong Kong democracy advocates should accept the reality of life under a strong-willed 'absolutist' government."     It "appeared to some to be a blatant effort to curry favor" with the China's repressive government.    [LA Times, 3/23/01]   ACVDN

MURDOCH THE HIDER OF MONEY IN COMMUNIST CUBA:     Despite a U.S. embargo of communist Cuba, the Washington Post reports, "News Corp.'s organizational chart consists of no less than 789 business units incorporated in 52 countries, including Mauritius, Fiji and even Cuba."    [Washington Post, 12/7/97]   ACVDN


From union busting to tax evading, Rupert Murdoch has established a shady business record that raises serious questions about his corporate ethics.

MURDOCH THE UNION BUSTER:     The Economist reported that in 1986 Murdoch "helped smash the British print unions by

transferring the production of his newspapers to a non-union plant at Wapping in East London."     The move "proved to be a
turning-point in Britain's dreadful industrial relations."     AP reported Murdoch specifically "slashed employment levels" at the union plant and said he would "dismiss the 6,000 striking workers" who were trying to force concessions out of the media baron.     The London Evening Standard called the tactics "the biggest union-busting operation in history."      [Sources: The Economist, 4/18/98; AP, 1/27/86; Evening Standard, 11/12/98]   ACVDN


MURDOCH THE CORPORATE TAX EVADER:    The BBC reported that "Mr. Murdoch's die-hard loyalty to the tax loophole has drawn wide criticism" after a report found that in the four years prior to June 30, 1998, "Murdoch's News Corporation and its
subsidiaries paid only $325 million in corporate taxes worldwide. That translates as 6% of the $5.4 billion consolidated pre-tax profits for the same period…By comparison another multi-national media empire, Disney, paid 31%.     The corporate tax rates for the three main countries in which News Corp. operates - Australia, the United States and the UK - are 36%, 35% and 30% respectively. Further research reveals that Mr. Murdoch's main British holding company, News Corp. Investments, has paid no net corporation tax within these shores over the past 11 years.     This is despite accumulated pre-tax profits of nearly $3 billion."     [Source: BBC, 3/25/99]   ACVDN


MURDOCH THE LOVER OF OFFSHORE TAX HAVENS: When a congressional panel asked if he was hiding money in tax havens, including communist Cuba, Murdoch responded "we might have in the past, I'm not denying that."   The Washington Post reports, "through the deft use of international accounting loopholes and offshore tax havens, Murdoch has paid corporate income taxes at one-fifth the rate of his chief U.S. rivals throughout the 1990s, according to corporate documents and company officials."       Murdoch "has mastered the use of the offshore tax haven."     His company "reduces its annual tax bill by channeling profits through dozens of subsidiaries in low-tax or no-tax places such as the Cayman Islands and Bermuda.     The overseas profits from movies made by 20th Century Fox, for instance, flow into a News Corp.-controlled company in the Caymans, where they are not taxed."     [Source: Congressional Testimony, 5/8/03; Washington Post, 12/7/97]    ACVDN


MURDOCH THE ABUSER OF TAX LOOPHOLES:     Even though Murdoch changed his citizenship in order to comply with U.S. media ownership rules, many of his companies have remained Australian, allowing them "to utilize arcane accounting rules that
have pumped up reported profits and greatly aided Murdoch's periodic acquisition sprees."     IRS officials point out that "U.S.-based companies face U.S. taxes on their offshore subsidiaries in the Caymans and elsewhere if more than 50 percent of the subsidiary is controlled by American shareholders.     But that doesn't apply to News Corp., an Australian company."
[Source: Congressional Testimony, 5/8/03; Washington Post, 12/7/97]   ACVDN

ACVDN BOTTOM LINE

Will Fox News pick the USA President?     Employeed as Fox News analysts are Sarah Palin, Mike Huckabee, Rick Santorum, and Newt Gingrich and they are considering pitching their hats into the ring and Fox is giving them all the support it can muster.   

 Fox offers money and support freely to the republican party. It has been said and only half jokingly that the GOP is the political arm of Fox News.     Any republican candidate can count on friendly, 24 hour a day, 7 day a week coverage by the Fox Group and any Democrat can count on being attacked and trashed continually.      Four candidates for the republican party nomination are on the Fox payroll and are sheltered from real scruiny and interviewed only by Sean Hannity and other friendly Fox anchors.    As always our last line of defense is the intellegence level of the American voter.    Be afraid, be very afraid.






ACV Democratic News


Obama's Economic Advisers

President Barack Obama named Jeffrey Immelt, General Electric Co.’s chief executive officer, to head his outside panel of
economic advisers, replacing former Federal Reserve Chairman Paul Volcker.

In announcing Immelt’s appointment to take the helm of the newly renamed President’s Council on Jobs and Competitiveness, Obama said the economy is “in a different place” from where it was during the financial crisis when Volcker was brought on, and new ideas are needed to keep the momentum going.

“The past two years was about moving our economy back from the brink,”  Obama said alongside Immelt during an event in
Schenectady, New York, home to the birthplace of GE’s energy business. “Our job now is putting our economy into overdrive.”

He said Immelt “understands what it takes for America to compete in the global economy.”

As head of the world’s biggest maker of jet engines, medical-imaging equipment and power-plant turbines, Immelt gives the
White House a corporate heavyweight to help burnish Obama’s pro-business credentials.      Immelt, 54, GE’s CEO since 2001, is
an original member of the panel, which was formed as the President’s Economic Recovery Advisory Board in February 2009.

In Schenectady, Immelt said while more than half of GE’s revenue comes from outside the U.S., he wants to ensure that “this is the most competitive country in the world.”

GE had 304,000 employees at the end of 2009, down from 310,000 at the end of 2001. About 134,000 were based in the U.S.

Even as some executives and the Chamber of Commerce have criticized Obama, GE’s chief has sounded many of the administration’s themes: boosting jobs through exports, ensuring companies can compete with China and India, and jumpstarting a clean-energy economy.

“It’s the right aspiration,”  Immelt said of the president’s goal of doubling American exports to more than $2 trillion in five years, during a Nov. 6 interview in Mumbai, where he joined Obama for a meeting with business leaders.     “We’ve done it in the last five years as a company.”

Still, Immelt and GE have clashed with the administration on some fronts, including funding for the company’s alternative engine for Lockheed Martin Corp.’s Joint Strike Fighter and some aspects of the financial regulatory overhaul.

The administration today reiterated its opposition to the jet engine program.     “The secretary of defense, the president have made the point that this is not something that we need,”  White House press secretary Robert Gibbs told reporters aboard Air Force One en route to Schenectady.

GE, which reported results today, climbed after fourth- quarter profit growth topped analysts’ estimates, industrial equipment orders rose and sales increased for the first time in two years. Shares rose $1.31, or 7.1 percent, to $19.74, the highest close since November 2008.

On a conference call with investors to discuss the results, Immelt said his commitment to the company won’t change with his new role on the council.     “My leadership at GE, that doesn’t change,” he said.

The council plans to meet quarterly with Obama and is supported by Treasury staff, spokeswoman Deirdre Latour said.     Gibbs
said Obama will “meet probably more regularly with the new group.”

Immelt has reshaped his company, selling units such as plastics and bond insurance while expanding energy, health care, transportation and jet engines.

Last year, GE’s stock outpaced the Standard & Poor’s 500 Index for the first time since 2004 after lagging amid asset sales and investor concern about the GE Capital finance unit.      The shares fell 55 percent from Aug. 31, 2001, just before Immelt took over from Jack Welch, to the end of 2010.     That compares with an 11 percent rise in the S&P 500.

The advisory panel that he will head was originally meant to bring together business executives and other experts to advise Obama on combating the worst recession in seven decades.

The panel’s start-up was delayed, and Volcker, known for taming inflation as Fed chairman in the 1980s, told colleagues he sometimes felt it was more of a public relations tool for the White House, according to a person familiar with his views.

He did advise the administration on the rewriting of financial laws, however. And the Volcker rule -- which banned proprietary trading at banks and restricted their investments in private-equity and hedge funds -- was named after him.

Volcker, 83, had agreed to serve only for two years as head of the board and plans to be available to advise the administration, according to another person familiar with the matter.

“I have relied on Paul Volcker’s counsel as we worked to recover from the worst economic crisis since the Great Depression,”  Obama said in a statement.    “I have valued his friendship and skill over the years, and I will rely on his counsel for years to come.”

Members of the existing advisory board include Robert Wolf, head of UBS AG’s Americas unit, Jim Owens, former chairman of
Caterpillar Inc., and Richard Trumka, president of the AFL-CIO labor union federation.     Immelt, a self-described Republican, has emerged as one of Obama’s most visible outside economic advisers. In addition to the summit in India, he was among the executives who met with Obama and Chinese President Hu Jintao this week and later attended the state dinner honoring the Asian leader.

GE, which received regulatory approval for the sale of a majority stake in its NBC Universal unit to Comcast Corp. this week, has also made its presence known in Washington through lobbying:   It spent $39.3 million in 2010, more than any other company, new Senate filings show.

Immelt’s relationship with Obama wasn’t always close.     During the 2008 campaign, he donated $2,300 to Obama’s Democratic
primary challenger, Hillary Clinton, and $2,300 to the Republican presidential nominee, Senator John McCain of Arizona, according to the Center for Responsive Politics.

Yet in recent months, Immelt has championed some administration goals against criticism.

He described as “real positives” Obama’s agreement to extend Bush-era tax cuts and “the tone of just being open to work
with business.”

While Obama has come in for criticism from some business groups, U.S. corporate profits in the third quarter of 2010 exceeded the 2006 high reached before the recession.      Optimism about the economy among CEOs of the largest companies rose in the fourth quarter to the highest level since the start of 2006, according to a Business Roundtable survey.

While the S&P 500 has risen more than 50 percent since Obama took office, the country is dealing with the longest stretch of unemployment rates above 9 percent since monthly records began in 1948.

GE has announced 6,500 new U.S. manufacturing jobs and retained more than 8,700 permanent and temporary positions across its manufacturing units in the past two years.

Many of the jobs are tied to Immelt’s export push. GE this week announced joint ventures and orders for Chinese rail, aviation and energy projects that may yield $2.1 billion in sales, creating or retaining about 5,000 jobs.

ACVDN BOTTOM LINE
Big business runs the show and be ye Democrat, Republican or  any where in between you will toe the line. 








3 comments:

  1. Like gangsters,Fox News is the lowest of the low. They sell phoney fiction news to gullible people who main mission in life is to hate someone they see as lower than them. Its unbelievable that decent normal people can be so easily fooled or even allow it to be known that they are republicans.

    You would think our hard working neighbors here in Amherst County would go out of their way to hide the fact that they are republicans. That their shame would force them to do their best to hide their republican depravity. But Republicans feel no shame.

    They shout it to the heavens, I hear them bellowing everyday. I'm dumber than a river rock, I'm a republican. And another one over there, I'm as dense as lead, I'm a republican. And another, I'm half witted stupid, I'm a republican. Its terrible, they are proud of having a low level of mental activity, they are republicans. They want to give everything they have to the rich and big business, they are republicans.

    ReplyDelete
  2. Todays voters are led around by the snout by the hand of big pharma, big oil and gas, big coal, big insurance and the Chamber of Commerce. Not openly of course, these groups hide in the shadows and create dummy groups like the tea parties to do their bidding. Knowing the future lies in the hands of these dim witted puppets acting as voters does make me afraid, very afraid. When did the educational institutuins in this country quit teaching students to think for themselves?

    ReplyDelete
  3. Fox News and the GOP, two sleazy outfits that deserve each other. Wake up America.

    ReplyDelete

President Obama Reads The Democratic News